Według raportu AdEx 2008 na reklamę w internecie w ubiegłym roku wydano 1,174 mld zł brutto. Kwota ta wzrosła w stosunku do 2007 r. o 58 procent. Badanie opracowane przez IAB Polska i PwC wskazuje także jakie nośniki reklamy cieszyły się największą popularnością. Dane do badania dostarczyło 29. największych graczy rynkowych (z wyjątkiem Google, którego przychody są szacowane). Wyniki AdEx 2008 zaprezentowano po raz pierwszy podczas konferencji Media Trendy 2008.
W zeszłym roku najwięcej wydano na reklamę display’ową – 40%. Na drugim miejscu znalazł się SEM, zaś w dalszej kolejności ogłoszenia (classifieds) i e-mail marketing.
W przypadku wydatków na reklamę na stronach internetowych – aż 71% z nich przeznaczono na formy wbudowane w stronę:
Sektorami, które najintensywniej inwestują w reklamę online okazały się finanse, telekomunikacja i motoryzacja. W dalszej kolejności, poza podium już znalazły się kultura oraz handel.