Kryzys na rynkach finansowych będzie miał wpływ na internetową reklamę, ale nie w takim stopniu, jaki przewidują sieciowi pesymiści. Zaskakujący jest jednak fakt, że spodziewany wzrost nakładów na reklamę online ma mieć miejsce… w USA. – Wydatki na reklamę w sieci w tym i w przyszłym roku urosną w dwucyfrowym tempie – napisał o rynku amerykańskim prezes eMarketera.
Rzeczpospolita podaje, że raport o rynku reklamy w sieci ZenithOptimedia zakłada, iż globalne wydatki na reklamę w sieci wyniosą w tym roku 51,05 mld dol., o 24,4 proc. więcej niż rok wcześniej, a w przyszłym roku wzrosną o 20,9 proc.
Podczas kryzysu wydatki na marketing online w krajach przeżywających szybki rozwój internetu (takich jak Polska) będą rosły wolniej niż dotychczas – prognozuje z kolei PricewaterhouseCoopers. Co ciekawe, reklama typu display będzie dla reklamodawców coraz mniej interesująca.