Dlaczego zbudowanie dobrej kampanii wymiany linków jest takie ważne? Można stwierdzić, że jest to jeden z najważniejszych aspektów w uzyskiwaniu wysokich pozycji w wyszukiwarkach internetowych.
W tym artykule omówimy następujące taktyki zdobywania linków:
- Linki obustronne (reciprocal links).
- Listing w katalogach.
- Inne sposoby na zdobywanie odsyłaczy.
Czym jest obustronna wymiana linków? Jest to handel odsyłaczami między dwoma stronami internetowymi. W gruncie rzeczy jest to umowa między dwoma stronami w stylu: umieszczę pański link na stronie, jeśli pan ze swojej strony zrobi to samo.
Ważne zasady w procesie wymiany linkami
- Relewantność jest ważniejsza od noty PageRank;
- Rodzaj umieszczanego linku;
- Strona, na której znajduje się ponad 50 linków nie jest warta wymiany.
Relewantność
Większość projektantów i optymalizatorów koncentruje się na wymianie ze stronami o wysokim PR co jest błędem. Bez wątpienia PageRank jest czynnikiem ważnym, ale ważniejszym aspektem jest stopień spokrewnienia między dwoma stronami.
Faktem jest to, że linkowanie do stron spokrewnionych nigdy nie przeszkodzi w osiąganiu wysokich notowań. Z drugiej strony nigdy nie można być pewnym, jaki skutek będzie od wymiany ze stroną w żaden sposób niezwiązaną tematycznie z witryną docelową.
Rodzaje linków umieszczanych
Niektórzy nieetyczni właściciele witryn są zdatni na umieszczenie linków nieczytelnych dla robotów wyszukiwarki. Przykładem jest link w JavaScript. Po całej procedurze należy sprawdzić czy odsyłacz został umieszczony w takiej postaci w jakiej powinien był być umieszczony – czysty kod HTML. Nie można zapomnieć też o Meta Tagu Robots, jeśli jest on ustawiony na „noindex, nofollow” wymiana niema żadnego sensu.
Limit odsyłaczy
Dlaczego limit linków znajdujących się na stronie jest tak ważny? Tak jak omawialiśmy w wcześniejszych artykułach o Link Popularity – każdy odsyłacz jest liczony jako głos. Jeśli na stronie znajduje się 10 linków, głos jest wart 0,1. Zatem jeśli na witrynie jest 100 linków, głos ma wartość 0,01. Jeśli liczba odsyłaczy przekracza 100, głos w ogóle nie jest liczony.
Ważnym jest też umiejscowienie. Im wyżej link pojawia się na stronie – tym większa ma wagę.
Listing w katalogach
Bardzo ważnym faktorem jest odsyłacz z katalogów takich jak (Open Directory Project), Yahoo! Directory. Link z każdego z nich ma olbrzymią wagę. Należy znaleźć odpowiednią kategorię, stworzyć dobry opis strony i zgłosić ją. Jeśli w ciągu 3-4 miesięcy strona nie pojawi się w listingu proces należy powtórzyć zmieniając kategorie.
Inne sposoby na zdobywanie odsyłaczy
- Artykuły
- Oświadczenia prasowe
- Płatne linki
Artykuły
Pisanie artykułów jest świetnym sposobem na zdobywanie odsyłaczy i zwiększanie popularności prowadzonych serwisów. Po pierwsze, dlatego że można zarządzać treścią. Po drugie, link z takiej strony będzie relewantny i jakościowy.
Oświadczenia prasowe
News’y i innego rodzaju szybkie publikacje są kolejnym bardzo dobrym sposobem na otrzymywanie darmowych spokrewnionych linków. Należy znaleźć dobre źródła informacji, które będą ciekawe dla określonych grup odbiorców.
Płatne linki
Płatne linki są odsyłaczami z innych stron internetowych w celu „linka”, a nie naciśnięć na ten link. Ciekawym faktem jest to, że płatne odsyłacze na dzień dzisiejszy są tak popularny, iż można je kupić nawet na .
Z kupowaniem linków chyba nigdy nie było większego problemu. Zawsze można znaleźć chętnych do sprzedania kilka cm na ich stronie. W celu kupna należy się stosować do zasad podanych na początku artykułu. Najgłówniejszym aspektem jest relewantność.
Wszystko wyżej napisane jest wersją skróconą. Więcej informacji na temat budowania kampanii wymiany linków można będzie przeczytać w nowym kursie pozycjonowanie stron CEREBRU WEB PROMO BASIC, który niedługo się ukaże.