Brytyjska organizacja Favourite Website Awards, która nagradza najnowocześniejsze i najlepiej zaprojektowane serwisy www na świecie, uhonorowała stronę VolvoDesign.pl nagrodą Site Of The Day (SOTD). Witryna wyróżnia się na tle innych serwisów stworzonych w technologii Flash za sprawą wielu udogodnień rzadko wykorzystywanych dotychczas przez serwisy flashowe.Flash potraktowano jako medium, które spina multimedia z informacją, a nie jako narzędzie do tworzenia animacji. Takie podejście zaowocowało stworzeniem niespotykanego w globalnej sieci serwisu. Dla przykładu, indeksacja stron umożliwia kopiowanie odnośników do każdej sekcji, a każdą z nich można oddzielnie zapisać w folderze „Ulubione”, mając możliwość przesłania znajomym linku do niej.
Równie ciekawym elementem serwisu jest film, który oglądany w tle daje możliwość przeglądania reszty strony. Na uwagę zasługują także takie szczegóły, jak działanie klawiszy przeglądarki „Wstecz” i „Naprzód”, które umożliwiają szybkie poruszanie się po historii, bez konieczności ciągłego korzystania z menu. Unikalną cechą jest łatwo dostępny podgląd mapy strony obrazujący użytkownikowi miejsce w serwisie, w którym obecnie się znajduje, jak również możliwość nawigacji przy pomocy klawiszy kursora. Każde z tych rozwiązań zostało stworzone po to, by ułatwić użytkownikowi korzystanie z witryny i uczynić je intuicyjnym.
Realizowany od początku roku program Volvo Design ma zachęcić do dyskusji na temat aktualnych trendów w obszarze designu, a także znaczenia przenikania się sztuki wysokiej z produkcją przemysłową. W następnych latach planowana jest prezentacja i promocja współczesnych, polskich osiągnięć w dziedzinie wzornictwa, a następnie promocja najbardziej obiecujących artystów. Cele jakie stoją przed Volvo Design w bieżącym roku to edukacja na temat designu, a także przybliżenie wiedzy nie tylko na temat szwedzkich tradycji w dziedzinie wzornictwa przemysłowego.
Strona została stworzona przez agencję interaktywną K2 Internet. Za koncepcję, strategię i realizację projektu odpowiedzialna jest agencja Sensors.
Projekt realizowany jest pod honorowym patronatem Ambasady Szwecji, a także magazynów 2+3D oraz Playboy. Partnerami Volvo Design są Brainshop U-boot, K2 Internet, Sensors, MindShare, AMS oraz ProfiLab.