To był jeden z największych w historii turniejów uniwersyteckich, w którym udział wzięło 8500 studentów ze z 1650 zespołów z 47 krajów. Jedna z polskich drużyn, studenci z Uniwersytetu Gdańskiego, została wyróżniona za dobrą kampanię w Google Online Marketing Challenge. odbywał się w formie praktycznego ćwiczenia. Zespoły studentów otrzymały kupony o wartości 200 USD w AdWords.
Ich zadaniem było nawiązanie współpracy z lokalną firmą i opracowanie dla niej skutecznej kampanii reklamowej w Internecie.
Studenci Uniwersytetu Gdańskiego opracowali kampanię marketingową dla sklepu internetowego , oferującego niszowy produkt – ręcznie malowaną porcelanę.
Podczas trwania kampanii w AdWords dziesięciokrotnie więcej osób dziennie odwiedzało sklep internetowy klienta niż przed rozpoczęciem działań marketingowych w Internecie. Reklama sklepu wyświetlała się na pierwszym lub drugim miejscu obok rezultatów wyszukiwania, przy czym tygodniowy budżet kampanii udało się zmniejszyć o 35%.
Na podstawie specjalnego algorytmu stworzonego przez Google powstał ranking 150 czołowych zespołów z całego świata zakwalifikowanych do półfinału. Pod uwagę brano skuteczność kampanii w zwiększaniu liczby kliknięć prowadzących do witryny lokalnego przedsiębiorstwa, a także liczbę konwersji i aktywność na stronie. Najlepszych 10 spośród 150 zespołów zostało następnie poddanych ocenie profesorów, którzy wyłonili zwycięzców konkursu.
W konkursie zwyciężyły następujące zespoły uniwersyteckie:
University of Western Australia – zwycięzca ogólnoświatowy
Universität Bern ze Szwajcarii – zwycięzca regionalny w Europie, na Bliskim Wschodzie i w Afryce
The Pennsylvania State University (USA) – zwycięzca regionalny w obydwu Amerykach
Australian Graduate School of Management z Australii – zwycięzca regionalny w Azji i Pacyfiku