Korzystając z tej strony zgadzasz się z polityką prywatności i regulaminem.
Akceptuj
WebInside.plWebInside.plWebInside.pl
  • Aktualności
  • Technologie
  • Technologie webowe
  • E-marketing
  • AI
  • Poradniki
Szukaj
  • Kontakt
  • Forum
WebInside.pl © 2023.
Czytasz: Tworzenie i promocja bannerów reklamowych
Udostępnij
Zaloguj się
Powiadomienia
Aa
WebInside.plWebInside.pl
Aa
Szukaj
  • Strona główna
  • Aktualności
  • Technologie webowe
  • Publicystyka
  • E-marketing
  • Poradniki
  • AI
  • Technologie
  • Artykuły partnerskie
  • Więcej
    • Kontakt
    • Mapa strony
Masz już konto? Zaloguj się
  • Aktualności
  • Technologie
  • Technologie webowe
  • E-marketing
  • AI
  • Poradniki
WebInside.pl © 2023.
WebInside.pl > E-marketing > Tworzenie i promocja bannerów reklamowych
E-marketing

Tworzenie i promocja bannerów reklamowych

WebInside.pl
Ostatnia aktualizacja: 16.08.2023
WebInside.pl
Udostępnij
Udostępnij

Banner jest bardzo ważnym elementem w promowaniu naszej strony. To od skutecznej reklamy, zależy w jakimś stopniu oglądalność serwisu.

Zawartość
BudowaPromocja

Sposobów na odpowiednie wyeksponowanie naszego serwisu jest bardzo wiele: rejestratory, katalogi i wspomniane bannery, których skuteczne wyprodukowanie i wdrożenie postaramy się niżej opisać.

Budowa

Na początek zajmijmy się wymiarami naszego bannera. W Internecie przyjęły się na stałe normy, oto najpopularniejsze rozmiary:

468×60 Full Banner
392×72 Full Banner with Vertical Navigation Bar
336×280 Medium Rectangle
300×250 Medium Rectangle
250×250 Square Pop-up
240×400 Vertical Rectangle
234×60 Half Banner
180×150 Rectangle
160×600 Wide Skyscraper
125×125 Square Button
120×600 Skyscraper
120×240 Vertical Banner
120×90 Button
120×60 Button
100×450 Sky Scraper
88×31 Micro Button

W Polsce króluje rozmiar 400×50, natomiast wśród małych bannerów, zwanych inaczej buttonami – 88×31 i 120×40

Bannery mogą przyjąć różną postać, być statyczne lub animowane… Istnieje wiele koncepcji budowania tych reklam. Do najpopularniejszych formatów zapisu należy GIF, który może być animowany. Ostatnio coraz częściej używa się Flash’a. Pliki .SWF są mniejsze objętościowo, a efekty, jakie można osiągnąć z pewnością robią ogromne wrażenie. Nie od dziś wiadomo, że im sam banner efektowniejszy, tym równie efektownie przyciąga uwagę widza także reklamowany serwis.

Każdy pewnie zdaje sobie sprawę, że banner oprócz pomysłowości i estetyki powinien być poprawny ortograficznie, z odpowiednio dobraną kolorystyką, najlepiej w barwach serwisu. W dobrym tonie byłoby umieścić nań logo. Zwróćmy szczególną uwagę na długość tekstu wyświetlanego na naszym bannerze. Powinien on zawierać krótkie informacje dotyczące oferowanego towaru, usługi czy strony WWW. Przykładowo może to być 5 słów kluczowych (keywords): dla serwisu webmasterskiego: PHP CGI SKRYPTY KURSY PORADY. Nie należy przesadzać z ilością tekstu. Im więcej tym gorzej. I znów należy wziąść pod uwagę standard panujący w Internecie – 20 Kb. Do takiej wagi można bawić się w tworzenie dzieła. Bo oczywiste jest, że im banner większy tym strona wolniej się ładuje. A jak wolno się ładuje to… często dziękujemy.

Mamy już podstawowe wskazówki, zajmijmy się więc tworzeniem bannera. Na rynku informatycznym istnieje wiele firm oferujących przeróżne aplikacje i kombajny graficzne. I choć banner można stworzyć w MS Paint, to wielu grafików, nawet tych początkujących wybiera znacznie bardziej zaawansowane propozycje. Do najchętniej używanych edytorów zaliczymy Paint Shop Pro 7 firmy Jasc Software, Photoshop Adobe 6 oraz PhotoPaint 9 Corela. Dzięki tym aplikacjom tworzenie atrakcyjnego bannera jest nie tylko łatwe, ale i przyjemne. Obserwując ciągłe zainteresowanie użytkowników firmy produkujące w/w programy dołączają wyspecjalizowane aplikacje do tworzenia animacji na potrzeby WWW.

Firma Jasc Software ułatwia pracę dzięki Animation Shop. Dobry program, który w dziecinnie prosty sposób poskłada nasze klatki w jeden, animowany banner. Adobe wychodzi naprzeciw oczekiwaniom proponując Image Ready. Corel natomiast oferuje Real Animation Vector Effect. Dzięki tym programom stworzymy animacje wystarczające na potrzeby zaprojektowania banerra na WWW jednak należy zaznaczyć, że nie tworzą one klatek przejścowych. Można tu naturalnie wspomóc się dodaniem większej ilości obrazów z niewielkimi zmianami, ale wszystko to wpływa na wielkość pliku. Jeżeli chcemy, aby nasz banner był animowany w płynny sposób musimy użyć Flash’a. Pamiętajmy, że program dobiera się do zastosowania. Flash jest bardzo rozbudowanym narzędziem, a czasami nie ma potrzeby używać tak wyspecjalizowanej aplikacji do najprostszych efektów.
Banner gotowy, czas pochwalić się nim światu.

Promocja

Od promocji naszego bannera zależy często żywot witryny w sieci. Musimy zatem zastanowić się nad najskuteczniejszą strategią zaistnienia z nim w Internecie. Zdecydowanie najlepszą metodą, sprawdzającą się w każdej sytuacji jest wymiana bannera z innymi serwisami. Należy zaznaczyć: serwisami tematycznie podobnymi do reklamowanego. Najlepiej największymi, najchętniej odwiedzanymi, dzięki czemu mamy szansę, że szerokie grono użytkowników korzystających z tego serwisu, zainteresuje się także naszym. Trzeba zająć się pisaniem e-maili do autorów stron WWW. Przysłowie “im więcej tym lepiej” pasuje tu znakomicie, bo im więcej reklam, tym większe szanse na zaistnienie w sieci.

Zapewne niejeden z webmasterów słyszał o systemach bannerowych. Schemat działania takiego serwisu jest bardzo prosty. Po zarejestrowaniu się każdy użytkownik otrzymuje kod, który musi wkleić na swoją stronę. Jest to nic innego jak banner innego użytkownika tego systemu. W zamian za wyświetlanie reklamy w serwisie, nasz banner będzie widywany na innych witrynach. Oczywiście wszystkie odsłony i kliknięcia są liczone, więc jest to sprawiedliwe. Należy jednak pamiętać, że system ten jest przypadkowy. Polecany raczej nowym serwisom, które chcą wogóle zaistnieć. Nie jest to najlepsza forma reklamy z uwagi na jeden prosty fakt: jeśli strona będzie przypuśćmy o kuchni włoskiej, a banner choć profesjonalnie wykonany, zostanie wyświetlony na stronie o Fiacie 126p, to kto w niego kliknie?

Może Cię zainteresować

Wysoka kara od UOKiK za kryptoreklamę Olimp Labs na Instagramie. Zapłacą także influencerzy

Jak stworzyć stronę sprzedającą jak szalona?

E-mail marketing, czyli jak nie zostać spamerem

Medialność produktu – czyli co sprawia, że o produkcie się pisze?

Kompleksowy przewodnik po AI marketingu

WebInside.pl 2023-08-16 2023-08-16
Udostępnij ten artykuł
Facebook Twitter Kopiuj link Wydrukuj
Udostępnij
Poprzedni artykuł E-mail marketing – wprowadzenie
Następny artykuł Social Media Optimization i trendy w projektowaniu stron
Zostaw komentarz lub opinię

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Najnowsze artykuły

Pika Labs wprowadza przełom w tworzeniu filmów AI. Rewolucja w branży wideo?
AI Aktualności
Koniec Omegle. Serwis Omegle.com niespodziewanie kończy działalność
Aktualności
Płatna subskrypcja na Facebooku właśnie weszła w życie. Spora cena za prywatność i brak reklam
Aktualności
Cyfrowa rewolucja w branży motoryzacyjnej. Kupuj wygodnie auto części w sklepie motoryzacyjnym online
Artykuły partnerskie
Pakiet programów graficznych od Corela jak za darmo z Humble Bundle
Aktualności Technologie webowe
Cyfrowe karty podarunkowe od WhiteBIT są dostępne za kryptowalutę w Polsce
Technologie
Nowe oskarżenia w środowisku polskich twórców internetowych: Wardęga oskarża Stuu o nieodpowiednie kontakty z nastoletnimi fankami
Aktualności
Pliki XAdES – Jak otworzyć?
Poradniki
Jak otworzyć plik GPX w Google Maps?
Poradniki
Intercity WiFi – jak się połączyć i zalogować? – Darmowy internet WiFi w pociągach PKP Intercity
Poradniki
banner
Chcesz umieścić swoją reklamę w portalu WebInside.pl?
Skontaktuj się z nami, a zaproponujemy interesujące formy reklamy.
Skontaktuj się

Inne polecane artykuły

AktualnościE-marketing

Wysoka kara od UOKiK za kryptoreklamę Olimp Labs na Instagramie. Zapłacą także influencerzy

2 min czytania
E-marketing

Jak stworzyć stronę sprzedającą jak szalona?

18 min czytania
E-marketing

E-mail marketing, czyli jak nie zostać spamerem

6 min czytania
E-marketing

Medialność produktu – czyli co sprawia, że o produkcie się pisze?

17 min czytania
AIE-marketing

Kompleksowy przewodnik po AI marketingu

8 min czytania
E-marketing

e-CRM: o zwiększaniu lojalności klientów

6 min czytania
E-marketing

Segmentacja odbiorców newslettera

7 min czytania
E-marketing

SEO czy PPC – jakie działania są bardziej skuteczne?

4 min czytania
//

WebInside.pl – portal technologiczny. Aktualności ze świata technologii, webmastering, marketing internetowy, AI, poradniki.

Wszystkie kategorie

  • AI
  • Aktualności
  • Artykuły partnerskie
  • E-marketing
  • Poradniki
  • Publicystyka
  • Technologie
  • Technologie webowe

Ostatnio dodane

  • Pika Labs wprowadza przełom w tworzeniu filmów AI. Rewolucja w branży wideo?
  • Koniec Omegle. Serwis Omegle.com niespodziewanie kończy działalność
  • Płatna subskrypcja na Facebooku właśnie weszła w życie. Spora cena za prywatność i brak reklam
  • Cyfrowa rewolucja w branży motoryzacyjnej. Kupuj wygodnie auto części w sklepie motoryzacyjnym online

Kontakt

Chcesz się z nami skontaktować? Jesteś zainteresowany reklamą lub artykułem sponsorowanym?

Skorzystaj z formularza kontaktowego lub napisz do nas na kontakt@webinside.pl

WebInside.plWebInside.pl
WebInside.pl © 2023 | Mapa strony | Forum
Witaj ponownie!

Zaloguj się do swojego konta

Zarejestruj się Zapomniałeś hasła?