Google kilka tygodni temu oficjalnie potwierdziło, że w serwisie Google+ zarejestrowało się już ponad 90 milionów użytkowników, co bez wątpienia można uznać za sukces. Okazuje się, że nie najlepiej prezentują się dane dotyczące np. czasu spędzanego w serwisie.
Koncern z Mountain View posiada ogromne możliwości promocji swojego serwisu społecznościowego. Procedura dołączenia do serwisu jest wyjątkowo prosta w przypadku użytkowników, którzy posiadają konto Google. W efekcie wyszukiwarkowy gigant szybko zbliżył się do pierwszych 100 milionów użytkowników.
Od samego początku obserwatorzy zwracali jednak uwagę na to, że ogromne zainteresowanie serwisem nie przekłada się na aktywne użytkowanie serwisu. Większość osób dołącza do społeczności Google+ w celu porównania go z Facebookiem, a następnie przestaje z niego korzysta.
Zgodnie z danymi serwisu comScore (dotyczącymi stycznia 2012 roku), użytkownicy spędzają w tym serwisie ok. 3 minut w ciągu całego miesiąca. W przypadku Facebooka użytkownicy pozostają na stronie przez ponad 405 minut. Pod tym względem lepiej wypada nawet MySpace, w przypadku którego czas poświęcany na przeglądanie strony wynosi zaledwie 8 minut.
Udostępnij ten artykuł
Zostaw komentarz lub opinię