Wakacje.pl będący czołowym graczem w sprzedaży agencyjnej pakietów wycieczkowych on-line w Polsce opublikował wyniki finansowe, uzyskane w roku 2005.Zysk netto firmy wyniósł ponad 600 tysięcy zł., w stosunku do 577 tysięcy zł w roku 2004.
Miniony rok był dla Wakacje.pl rokiem inwestycji. Firma znaczne środki finansowe przeznaczyła na poszerzanie kanałów dystrybucji i rozbudowę systemu CRM, w celu skuteczniejszego zarządzania relacjami z klientami indywidualnymi.
Spółka uzupełniła usługi o sprzedaż ofert turystycznych off-line, otwierając punkty sprzedażowo-informacyjne w centrach handlowych. Zwiększono pojemność centrali Call Center, podwoiła się również ilość osób zatrudnionych w dziale sprzedaży.
Spółka kontynuuje intensywny rozwój działalności w poszczególnych segmentach turystyki – w styczniu 2006 uruchomiła portal Wypoczynek.pl, poświęcony turystyce krajowej. W związku z dynamiczną rozbudową serwisu głównego, firma przygotowuje również dwie nowe platformy, które będą skoncentrowane wyłącznie na rezerwacji biletów lotniczych oraz noclegów. Dziś rezerwacja przelotów i noclegów odbywa się bezpośrednio przez portal Wakacje.pl.
– Duży popyt na nasze usługi wciąż rośnie, o czym świadczy dwukrotny wzrost liczby klientów w sezonie 2005. Blisko dwukrotnie wzrosły też obroty uzyskane przez portal ze sprzedaży pakietów wycieczkowych i wyniosły 28,6 mln zł. Przewidujemy, że w roku 2006 obroty wynikające w działalności będą wynosić 42 mln – mówi Michał Kaczorowski, prezes portalu Wakacje.pl