Zmiana wartości PageRank, spadki o kilka punktów w tym rankingu wśród znanych witryn, często o charakterze informacyjnym zaskoczyło pozycjonerów z całego świata. Znawcy w zmianie PageRanku dopatrują się walki z nieuczciwym pozycjonowaniem, czyli kupowaniem oraz wymianą linków.To, że zaczęła się pisaliśmy już w kwietniu tego roku. Pojawiły sie informacje o mniejszej zdolności wpływania na wyniki dzięki linkom w katalogach. n
n
Wtedy także Google przyznało w oficjalnej wypowiedzi, że “wymiana linków na stronach internetowych niezwiązanych ze sobą tematycznie jest postrzegana jako nieetyczna metoda SEO”. n
n
Wymiana linków między witrynami jednej sieci czy też komercyjna ich sprzedaż na łamach serwisów mogły stać się przyczynami drastycznego obniżenia wartości PR dla niektórych witryn, Andy Beard.n
n
Ostatnia aktualizacja PageRank okazała się być bowiem bardzo drastycznym obniżeniem jego wartości dla znanych internetowych witryn. Wartość PR zmniejszyła m.in. dla witryn Forbes.com PR7 – PR5 czy Washingtonpost.com PR7 – PR5. n
n
Straciły także inne serwisy dotyczące SEO: SearchEngineGuide.com PR7- PR4 czy SearchEngineJournal.com PR7 – PR4.n
n
n
n
Wielkie zagadki PageRank
Udostępnij ten artykuł
Zostaw komentarz lub opinię