Marka Orange zastąpiła świetnie prosperującą Ideę na rynku telefonii komórkowej. Czy takie posunięcie czeka nas także w sieci? France Telecom, właściciel TP SA, we Francji nie bał się zmiany portalu Wanadoo na Orange, by utrzymać swoją politykę ujednolicania marek.Niedawno Gazeta Wyborcza opublikowała artykuł, w którym zastanawiała się nad możliwością zmiany nazwy Wirtualnej Polski na Orange. Na taki kontrowersyjny krok miałby się zdecydować właściciel portalu, który chce by jego produkty kojarzyły się z jedną, silną marką.
Wygląda na to, że do zmiany nazwy jednak nie dojdzie. Świetnie prosperujący portal i silna marka w sieci to główne przeszkody wprowadzenia zmian.
Potwierdza to Katarzyna Halicka, rzecznik prasowy Wirtualnej Polski. W wypowiedzi dla WebInside.pl stwierdza:
– Planów dotyczących rebrandingu nie ma. Wirtualna Polska jest świetną, szeroko rozpoznawalną marką i to nie tylko przez internautów. Świadomość spontaniczna marki Wirtualna Polska kształtuje się na poziomie 78%, co daje jej pierwsze miejsce wśród polskich portali.
Wirtualna Polska to najstarszy i drugi jeśli chodzi o popularność polski portal.