Liczba stron internetowych linkujących do witryny jest jednym z wielu faktorów służących w analizie i ustaleniu trafności słowa kluczowego przez wyszukiwarkę. Link popularity i zbieranie zewnętrznych linków prowadzących do strony docelowej są najlepszym pomysłem dla pragnących zwiększyć wysokość notowań wyników w maszynach wyszukujących.
Czym jest link popularity i jak dokładnie działa? Wyszukiwarki nie „patrzą” po prostu na zawartość strony, oceniając trafność i pozycję, patrzą też na liczbę zewnętrznych witryn, które mogą potwierdzić, przez linkowanie dobrą zawartość i trafność.
Jest kilka podstawowych punktów w budowaniu dobrego link popularity strony bez spamowania. Pierwszą rzeczą są linki z Yahoo i Open Directory Project (). Oba projekty są katalogami mającymi olbrzymie znaczenie na pozycje witryny w wynikach. Jeśli strona znajduje się w poprawnej kategorii i ma dobry opis, odsyłacze z tych dwóch stron udowadniają iż witryna docelowa jest na prawdę czymś.
Drugą rzeczą jest wymiana linkiem ze stronami o podobnej tematyce. Muszą być to strony poświęcone wiadomościom albo też informacjom na dokładnie ten sam temat, który jest prowadzony na witrynie docelowej. Jeśli strona jest o częściach samochodowych, link z witryny o samochodach będzie bardzo korzystnym.
Inną rzeczą jest zacząć od wnętrza strony. Trzeba się upewnić iż struktura odsyłaczy jest przyjazna i łatwa do crawlingu przez wyszukiwarki. Nie można zapomnieć o tym, że dobra struktura linkowa pomoże odwiedzającym w szybkim poruszaniu się i znalezieniu potrzebnych danych.
Wyszukiwarki internetowe zaczęły też uwzględniać znaczenie stron linkujących. Pojąć to można w ten sposób, że jeśli Gazeta Wyborcza linkuje do strony docelowej, odsyłacz ten ma większą wagę niż odsyłacz ze strony dziennika Staszka z Skowronek. Wyszukiwarki uwzględniają też tekst umieszczony w linku (anchor text), prowadzący do strony. Jeśli tekst w odsyłaczu zawiera słowa kluczowe które są pozycjonowane w maszynach wyszukujacych, strona automatycznie nabiera wagi na swoim znaczeniu.
Odkąd link popularity jest faktorem zapewniającym wysokie pozycje w wyszukiwarkach, dużo rozwiązań było przedstawiono odnośnie zwiększania wartości liczby LP. Jednak najlepszym sposobem jest dobra zawartość strony i cechy, które zrobią wrażenie na publiczności odwiedzającej witrynę. Kiedy ludzie odkryją zalety strony ich chęć do linkowania naturalnie się zwiększy.
Dobrym sposobem na zbieranie linków jest uczestnictwo w newsletterach i forach internetowych o tematyce ściśle związanej z tematem strony docelowej. Nie trzeba skakać z tematu na temat i spamować gdzie się da. Trzeba aktywnie uczestniczyć w dyskusjach i wykazać się dobrą wiedzą dając dobre rady. Obowiązkowo trzeba dodać signature (sygnaturka), czyli np link do strony i 2 zdania opisujące ten serwis. W ten sposób zawsze można zdobyć mnóstwo świeżych linków łącząc to z pomocą dla użytkowników.
Ale co zrobić jeśli witryna jest biedna zawartościowo i raczej nie przyciągnie masy odwiedzających? Najlepszym rozwiązaniem w tego typu wypadkach jest zbudowanie ciekawego narzędzia, które można udostępniać wraz z back link’iem. Jest to dobra i sprawdzona metoda.
Teraz już wiesz prawie wszystko na temat link popularity i jak skutecznie zbudować dobrą kampanie exchangeing’ową. Życzymy sukcesów i oczywiście dobrych pozycji!