Google Instant było jedną z najpoważniejszych zmian, jakie przeszła ta najpopularniejsza wyszukiwarka internetowa w ubiegłym roku. Pomysł Google przypadł do gustu również Yahoo.
Zadaniem Google Instant jest ułatwienie i przyspieszenie procesu wyszukiwania – wszystko za sprawą “przewidywania” zapytania i aktualizowania zawartości strony z wynikami wyszukiwania w trakcie wpisywania kolejnych liter. Usługa ta jest domyślnie włączona dla wszystkich osób korzystających z Google.
Yahoo najwyraźniej pozazdrościło tego rozwiązania Google i w ten sposób powstał odpowiednik Instant, który nosi nazwę Search Direct. Użytkownicy korzystający z Yahoo już teraz mogą sprawdzić możliwości nowej funkcji. Na stronie udostępnione zostało specjalne wideo, które prezentuje możliwości nowej opcji.
Yahoo z dość oczywistych przyczyn musiało zadbać o to, aby rozwiązanie to było inne niż w przypadku Google. Search Direct ma więc formę bardziej funkcjonalnego okna podpowiedzi, które pojawia się bezpośrednio pod polem w które wpisywane jest zapytanie. Yahoo zadbało również o integrację ze swoimi serwisami.