Pomimo licznych materiałów nic nie cieszy się taką popularnością na YouTube jak teledyski. 10 z 15 najpopularniejszych klipów wszechczasów serwis otrzymał bezpośrednio od wydawnictw płytowych. Ale na tym nie kończą się muzyczne aspiracje serwisu. YouTube wraz z Uniwersal Music Group otwierają witrynę muzyczną o nazwie Vevo.Materiały zamieszczone na Vevo, jak podkreślają obie strony, będą jakościowo różniły się od dotychczas zamieszczanych na YouTube. Nowy serwis na swoich stronach będzie zawierał materiały wysokiej jakości, inaczej mówiąc video segmentu premium.n
n
Dlaczego YouTube wprowadza na rynek oddzielną witrynę internetową przeznaczoną muzyce? Właściciele serwisu nie udzielają jednoznacznej odpowiedzi, wspominają jedynie, że partnerstwo z Universal Music Group da pozytywny przykład, jak przemysł internetowy i muzyczny może współdziałać. Ponadto, Vevo ma być bardziej otwarty na użytkowników, pozwalając im poszerzać wiedzę muzyczną.n
n
Prace nad projektem Vevo nabrały tempa w czasie, gdy umowa z Universalem zbliżała się do wygaśnięcia, a jej renegocjacja nie satysfakcjonowała żadnej ze stron.n
n
Powołanie do życia serwisu jest najkorzystniejsze z punktu widzenia marketingu, ponieważ Universal już od dawna ma własny kanał na YouTube. Nowy serwis zapewne da większe możliwości zamieszczania klipów artystom i zasili budżet jego właścicieli.
YouTube i Universal Music ruszają na podbój rynku muzyki
Udostępnij ten artykuł
Zostaw komentarz lub opinię