Korzystając z tej strony zgadzasz się z polityką prywatności i regulaminem.
Akceptuj
WebInside.plWebInside.plWebInside.pl
  • Aktualności
  • Technologie
  • Technologie webowe
  • E-marketing
  • AI
  • Poradniki
Szukaj
  • Kontakt
  • Forum
WebInside.pl © 2023.
Czytasz: Flash: Co to jest _root?
Udostępnij
Zaloguj się
Powiadomienia
Aa
WebInside.plWebInside.pl
Aa
Szukaj
  • Strona główna
  • Aktualności
  • Technologie webowe
  • Publicystyka
  • E-marketing
  • Poradniki
  • AI
  • Technologie
  • Artykuły partnerskie
  • Więcej
    • Kontakt
    • Mapa strony
Masz już konto? Zaloguj się
  • Aktualności
  • Technologie
  • Technologie webowe
  • E-marketing
  • AI
  • Poradniki
WebInside.pl © 2023.
WebInside.pl > Technologie webowe > Flash: Co to jest _root?
Technologie webowe

Flash: Co to jest _root?

WebInside.pl
Ostatnia aktualizacja: 26.07.2003
WebInside.pl
Udostępnij
Udostępnij

Przy korzystaniu ze składni kropki możemy spotkać się miedzy innymi z dwiema nazwami własnymi: _root oraz _parent. Nazwa _root jest oznaczeniem animacji głównej, umieszczonej w panelu Timeline.

Za pomocą _root tworzymy skomplikowane ścieżki dostępu. Aby zrozumieć jego znaczenie wystarczy zrobić porównanie ze strukturą dysku twardego komputera. Jeżeli np. dla oznaczenia pozycji folderu Dokumenty, ścieżka dostępu jest następujaca:

c:\Dokumenty

to dla oznaczenia dostępu do movieclip’u “mc” znajdujacego się na głównej lini czasu użyjemy ścieżki:

_root.mc

_root jest zatem jak gdyby “korzeniem” filmu, punktem początkowym w chierarchii ścieżek. Jeżeli dwa elementy znajdują się na poziomie tej samej lini czasu, bądź to głównej, bądź też podrzędnej będą one oddziaływać na siebie także jezeli zastosujemy tylko ścieżki relatywne. Jeżeli jednak elementy te znajdować się będą na różnych liniach czasu, to powiązać je bedziemy w stanie stosując właśnie ścieżkę pełną, wykorzystując _root.

Przykładowo jezeli utworzymy symbol typu movieclip, następnie umieścimy go na głównej lini czasu a w polu instance wpiszemy “mc”, oraz na tej samej lini czasu umieścimy przycisk, to do zatrzymania movieclipu “mc” możemy uzyć następujacej składni Actionscript:

on(release){ mc.stop(); }

Jeżeli jednak powyższy przycisk umieszczony by był wewnątrz innego symbolu typu movieclip, powyższy fragment kodu nie zostanie wykonany. Aby zatrzymać wykonywanie movieclipu “mc”będziemy zmuszeni napisać:

on(release){ _root.mc.stop(); }

Widzimy więc, że wykorzystując pełną ścieżkę i wpisując _root uzyskujemy możliwość identyfikacji każdego elementu, niezależnie od tego gdzie on się znajduje. Każdy film posiada swój _root. W momencie kiedy wykorzystujemy ładowanie filmów zewnętrznych (loadMovieNum) stosując tzw. levele, otrzymujemy tyle _root ile filmów załadujemy, aby odwołać sie do właściwego uzywa się innego przedrostka _level do którego dodajemy numer levelu. Jeżeli chcemy odwołać się do movieclipu “mc”, który jest na głównej lini czasu załadowany na poziom 1 (level1), pełna ścieżka dostępu do “mc” będzie następujaca:

_level1.mc

Oznaczenie tego typu może być stosowane do dowolnego levelu. Jeżeli jednak element przez który chcemy odwołać się do clipu “mc” (np. przycisk) znajduje się także na levelu 1 wystarczy napisać:

_root.mc

Na zakończenie jeszcze jeden przykład: Załóżmy, że mamy animację, w której znajdują się dwa klipy filmowe. W klipie o nazwie Nr1 jest umieszczony kolejny o nazwie Podklip. W drugim, o nazwie Nr2 znajduje się przycisk, za pomocą którego kontrolowana jest widoczność klipu Podklip. Do przycisku dołączono skrypt:

on (release) { if (_root.Nr1.Podklip._visible) { _root.Nr1.Podklip._visible = false; } else { _root.Nr1.Podklip._visible = true; } }

Zapis _root.Nr1.Podklip mówi Flashowi, że klip Podklip jest w klipie Nr1, który znajduje się bezpośrednio w głównej animacji. Gdybyśmy nie użyli słowa kluczowego _root, Flash usiłowałby zmienić widoczność klipu Podklip, który powinien znajdować się w klipie Nr1.

Ten z kolei powinien być w klipie Nr2 (znajduje się w nim przycisk, z którego wywoływany jest powyższy skrypt). Podobnie sprawa wygląda z _parent, z tym że teraz odwołujemy się do animacji nadrzędnej w stosunku do obiektu, w którym znajduje się klip filmowy lub przycisk wywołujący skrypty.

Może Cię zainteresować

Pakiet programów graficznych od Corela jak za darmo z Humble Bundle

WebSocket: Nowoczesna komunikacja w czasie rzeczywistym w sieci

Event Storming krok po kroku

Co to jest Social Login?

10 najlepszych wtyczek do tworzenia galerii w WordPress

WebInside.pl 2003-07-26 2003-07-26
Udostępnij ten artykuł
Facebook Twitter Kopiuj link Wydrukuj
Udostępnij
Poprzedni artykuł PHP i polska data
Następny artykuł Pasja tworzenia
Zostaw komentarz lub opinię

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Najnowsze artykuły

Koniec Omegle. Serwis Omegle.com niespodziewanie kończy działalność
Aktualności
Płatna subskrypcja na Facebooku właśnie weszła w życie. Spora cena za prywatność i brak reklam
Aktualności
Cyfrowa rewolucja w branży motoryzacyjnej. Kupuj wygodnie auto części w sklepie motoryzacyjnym online
Artykuły partnerskie
Pakiet programów graficznych od Corela jak za darmo z Humble Bundle
Aktualności Technologie webowe
Cyfrowe karty podarunkowe od WhiteBIT są dostępne za kryptowalutę w Polsce
Technologie
Nowe oskarżenia w środowisku polskich twórców internetowych: Wardęga oskarża Stuu o nieodpowiednie kontakty z nastoletnimi fankami
Aktualności
Pliki XAdES – Jak otworzyć?
Poradniki
Jak otworzyć plik GPX w Google Maps?
Poradniki
Intercity WiFi – jak się połączyć i zalogować? – Darmowy internet WiFi w pociągach PKP Intercity
Poradniki
Jak usunąć konto na Fotka.pl: Kompletny poradnik
Poradniki
banner
Chcesz umieścić swoją reklamę w portalu WebInside.pl?
Skontaktuj się z nami, a zaproponujemy interesujące formy reklamy.
Skontaktuj się

Inne polecane artykuły

AktualnościTechnologie webowe

Pakiet programów graficznych od Corela jak za darmo z Humble Bundle

2 min czytania
Technologie webowe

WebSocket: Nowoczesna komunikacja w czasie rzeczywistym w sieci

5 min czytania
Technologie webowe

Event Storming krok po kroku

5 min czytania
Technologie webowe

Co to jest Social Login?

8 min czytania
Technologie webowe

10 najlepszych wtyczek do tworzenia galerii w WordPress

12 min czytania
recaptcha 2 - nie jestem robotem
Technologie webowe

Nie jestem robotem, czyli ReCAPTCHA 2

6 min czytania
Technologie webowe

Jak wycentrować element DIV w poziomie i pionie?

4 min czytania
Technologie webowe

Start-up na start: najczęstsze błędy popełniane przez wydawców

8 min czytania
//

WebInside.pl – portal technologiczny. Aktualności ze świata technologii, webmastering, marketing internetowy, AI, poradniki.

Wszystkie kategorie

  • AI
  • Aktualności
  • Artykuły partnerskie
  • E-marketing
  • Poradniki
  • Publicystyka
  • Technologie
  • Technologie webowe

Ostatnio dodane

  • Koniec Omegle. Serwis Omegle.com niespodziewanie kończy działalność
  • Płatna subskrypcja na Facebooku właśnie weszła w życie. Spora cena za prywatność i brak reklam
  • Cyfrowa rewolucja w branży motoryzacyjnej. Kupuj wygodnie auto części w sklepie motoryzacyjnym online
  • Pakiet programów graficznych od Corela jak za darmo z Humble Bundle

Kontakt

Chcesz się z nami skontaktować? Jesteś zainteresowany reklamą lub artykułem sponsorowanym?

Skorzystaj z formularza kontaktowego lub napisz do nas na kontakt@webinside.pl

WebInside.plWebInside.pl
WebInside.pl © 2023 | Mapa strony | Forum
Witaj ponownie!

Zaloguj się do swojego konta

Zarejestruj się Zapomniałeś hasła?