Jest wiele powodów dla których Gmail cieszy się tak ogromną popularnością wśród internautów. Jednym z nich były bardzo dyskretne reklamy, które były praktycznie niezauważalne. Teraz ma to się zmienić.
Gmail należy do tej kategorii usług pocztowych, które nie dość, że nie dręczą użytkowników spamem reklamowym (skuteczne filtry antyspamowe, brak reklam wysyłanych na skrzynkę od Google), to ponadto był w stanie pogodzić interesy reklamodawców i użytkowników, umieszczając bardzo dyskretne reklamy.
Dotychczas użytkownik Gmaila doskonale wiedział, że pasek z reklamami znajdował się po prawej stronie i był tak wkomponowany w interfejs usługi, że nawet osoby zaciekle blokujące reklamy nie zauważały ich. Google jednak rozpoczęło testy nowej lokalizacji reklam, która prawdopodobnie będzie bardziej atrakcyjna dla reklamodawców.
Pasek z reklamami widoczny będzie bezpośrednio pod treścią wiadomości – między dwoma paskami z narzędziami. Miejsce to jest dość trudne do przeoczenia, a więc można spodziewać się wzrostu skuteczności kampanii reklamowych. Ciekawe, czy tego typu decyzje przełożą się na wzrost zainteresowania rozszerzeniami takimi jak Adbock?
Udostępnij ten artykuł
Zostaw komentarz lub opinię