Search Engine Optimization jest jednym z nieodłącznych działań, które towarzyszą każdemu posiadaczowi strony internetowej. Google podejmuje kolejne kroki, które mają ukrócić nie do końca uczciwe metody pozycjonowania.
Niektórzy właściciele sklepów internetowych wykorzystywali metodą, którą można by nazwać negatywnym pozycjonowaniem. Chodzi o to, że właściciel sklepu dopuszczał się np. wyzywania swoich klientów. W efekcie zbulwersowany klient publikował w internecie swoje opinie – oczywiście podając adres sklepu. Efekt? Gorsza opinia, ale strona i tak znajdowała się wysoko w ramach .
Konieczne stało się więc rozróżnienie tego, czy opinia klienta jest pozytywna, czy nie. Korzystając z użytkownik będzie miał możliwość ocenienia sprzedawcy w 7 kategoriach przy użyciu 5 stopniowej skali. O pozycji w wynikach wyszukiwania decydować będzie średnia ocena wystawiona przez kupujących. Czym wyższa ocena – tym wyższa pozycja.