Niedługo ma się ukazać Kodeks Dobrych Praktyk Freelance, który opracowany zostanie na podstawie doświadczeń i ankiet firm związanych z rynkiem reklamy i marketingu. Kodeks ma porządkować kwestie organizacyjne pracy freelancerów.Autorzy kodeksu chcą przede wszystkim zmienić wizerunek freelancera, który często uchodzi za „pracownika” o słabszych umiejętnościach niż ci, którzy zatrudnieni są w firmach. Oprócz walki ze stereotypami inicjatorzy kodeksu chcą “uregulować zapisami Kodeksu wzajemne obowiązki i nieformalne prawa jakie obowiązywać powinny każdą ze stron”.
W tym drugim wymiarze chodzi o wypracowanie standardowych wzorów umów i zgranie szczegółów organizacyjnych takiej współpracy. Nie pominięte zostaną także kwestie formy wynagradzania czy przechodzenia praw autorskich między zamawiającym a wykonującym dane dzieło.
– Chcemy uregulować […] charakter współpracy, e-komunikację, która staje się w tego typu usługach standardem oraz jakość wykonanej pracy – czytamy na stronach projektu.
Tymczasem autorzy projektu opublikowali wyniki ankiety kierowanej do firm współpracujących z freelancerami. Polecamy: , PDF.
Na zachętę wyniki odpowiedzi na pytanie co jest największą przeszkodą we współpracy z freelancerami: