W wydanej przez firmę AOL informacji prasowej możemy przeczytać, że firma zdecydowała się na przejęcie popularnej sieci społecznościowej Bebo. Kwota transakcji podana w oświadczeniu to 850 mln dolarów.
Nad rozwojem w dalszym ciągu będzie czuwać Joanna Shields, dotychczasowy prezes firmy.
Dyrektor generalny AOL spodziewa się, że Bebo będzie doskonałym uzupełnieniem dla ich sieci komunikacyjnej i zapewni dobra pozycję na rynku mediów społecznościowych. Tłumaczy również, że AOL zdecydował się na przejęcie Bebo ze względu na jego dynamiczny rozwój i dobre perspektywy na przyszłość. Ma również nadzieję, że dzięki Bebo, firma będzie mogła zapewnić lepszą ofertę potencjalnym reklamodawcom i zwiększyć przychody.
Bebo jest serwisem szczególnie popularnym w Wielkiej Brytanii, Irlandii, a także Nowej Zelandii i obecnie na planuje tak silnej ekspansji na inne rynki jak AOL. Bebo chce w tym roku uruchomić pięć nowych wersji językowych, natomiast AOL chce do końca 2008 roku mieć 30 lokalnych wersji poza Stanami Zjednoczonymi.