Największy rywal Merlin.pl zmienia swoją witrynę. Nowy empik.com ma być portalem łączącym sklep online, a także serwis informacyjno-kulturalny, który zahacza o dorobek Web 2.0. – Zbudowaliśmy jeden z najbardziej przyjaznych sklepów internetowych w tej części Europy – chwali się zarząd.
Sklep internetowy zawiera ponad 2 miliony tytułówi bazę 20 tys. rekordów biograficznych.
Są również specjalne podstrony poświęcone wybranym premierom wydawniczym i wydarzeniom kulturalnym, aktualności dotyczące kalendarium imprez kulturalnych na terenie całego kraju, ciekawostki z życia gwiazd, a także informacje na temat spotkań z artystami w salonach empik.
Każda osoba zarejestrowana w empik.com może współtworzyć serwis kulturalny, pisząc artykuły, recenzje, umieszczając komentarze, biorąc aktywny udział w dyskusjach na forach.
Dodatkowo empik.com oferuje internautom możliwość opracowania własnego publicznego profilu, który opiera się na zainteresowaniach dotyczących kultury i rozrywki. Dzięki tej funkcjonalności internauci mogą wymieniać się poglądami na temat konkretnych książek, płyt, gier, filmów, twórców, umieszczać produkty do sprzedaży w sekcji “bazarek”.
Po zmianie CMS (platforma ATG) zmieniła się liczba serwerów obsługujących witrynę. Obecnie jest to 18 maszyn (poprzednio 2).