Chartbeat pokazuje jak wiele osób jest obecnie na witrynie, skąd się łączą, jak długo na niej pozostają oraz wiele więcej. Kontrolowanie statystyk web w czasie rzeczywistym jest nawet bardziej interesujące niż w przypadku zwykłych statystyk, ponieważ pozwala odnotować natychmiastową reakcję na stronie po jakiejś zmianie, np. dodaniu wpisu.
Dwa dni temuChartbeat pojawił się w zupełnie nowej, odmienionej wersji. Stare i wysłużone wykresy zostały zastąpione przez kolorowe, łatwe do odczytania diagramy, które w czytelny sposób prezentują statystyki web użytkownikowi. Chartbeat dostarcza szczegółowych informacji o czytelnikach – są one znacznie dokładniejsze od zwykłych statystyk web.
Sposób działania obrazuje powyższa ilustracja. Podczas gdy tradycyjne statystyki web odnotowują jedynie, że między 10:00 a 11:00 było 5 wizyt, Chartbeat dodatkowo pokazuje co robili użytkownicy i ile czasu temu poświęcili.
Do głównych zalet Chartbeat można zaliczyć:
– możliwość włączenia alertów (otrzymywania alertów przez e-mail lub SMS, jeśli na stronie odnotowany został niespotykany wcześniej ruch);
– możliwość otrzymywaniu raportów (chartbeat sprawdza witrynę co minutę i wysyła e-mail lub SMS, kiedy strona przestaje działać);
– geolokacja w czasie rzeczywistym (pokazuje skąd łączą się czytelnicy danej strony);
– badanie zachowania czytelnika na stronie (pozwala dowiedzieć się ile dany użytkownik poświęca czasu danej podstronie oraz co na niej robi [pisze, czyta, itp.]);
– pozwala porównać ruch naszej witryny na Twitterze z witrynami konkurencyjnymi (po ilości “ćwierknięć”).
Chartbeat nie prezentuje unikalnych wyzyt jak pozostałe statystyki web, tylko ilość wizyt w określonym czasie (jednoczesnych wizyt). Dzięki czemu użytkownicy mogą z dużo większą precyzją określić co lubią nasi czytelnicy i czemu poświęcają najwięcej czasu na stronie.
Metody rejestrowania statystyk tak naprawdę niewiele się zmieniły od poprzedniej wersji Chartbeat. Największa zmianą jest znacząco zwiększona dokładność statystyk i ich graficzne przedstawienie.
Można wypróbować możliwości Chartbeat za darmo przez 30. dni. Narzędzie jest płatne, jednak jak podają twórcy Chartbeat, są to najtańsze statystki web w czasie rzeczywistym obecnie dostępne ($10 miesięcznie). Są używane obecnie przez takie serwisy jak Forbes.com, Gizmodo.com czy Inc.com.
Demo: